Stäng
14 dagars öppet köp Fri frakt över 500 kr Cyklar levereras körklara 2 Års fri justering
Tel: 08 554 444 40 Öppettider Mån-Fre 10-18 Lör 10-15 Sön Stängt

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras normalt till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.
Om det är det ett större paket, tex. en cykel, så levereras det direkt till din dörr, transportören hör då av sig innan för att boka en tid, är du inte hemma vid överenskommen tid lämnas paketet på transportörens terminal och du får hämta det där.

Hämta i butik

Du kan alltid välja att hämta din vara i butiken om det passar dig bättre, då tillkommer såklart ingen fraktkostnad.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Produkter som är tillfälligt slut och måste beställas från våran leverantör tar ytterligare några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Cykelspecialisten i Sickla AB tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. 

Transport

All transport sker i första hand med hjälp av DHL.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till DHL. 

Reklamera skadat paket till DHL

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 SEK för mindre paket och 1500kr för cyklar. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, frakt, returfrakt och hantering. Avgiften dras av mot köpesumman innan återbetalning. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på scsstockholm.se. Genom att beställa varor på scsstockholm.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på scsstockholm.se

Vid beställning hos kundtjänst betalar du förskottsbetalning till vårt bankgiro eller swish. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Cykelspecialisten i Sickla AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Priser

Alla priser på scsstockholm.se är angivna i SEK, inklusive moms. 

Betalsätt

Hos oss betalar du enkelt med Svea Ekonomi

 

  • Direktbetalning med kort

    Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, American Express. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.
  • Faktura

    Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Cykelspecialisten i Sickla AB överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor

  • Banköverföring

    Med tjänsten Trustly kan du göra en säker överföring från ditt bankkonto direkt till Svea Ekonomi. Ingen extra kostnad.

  • Delbetalning

    Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
    Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
    uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%

    3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
    6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 195 kr)
    12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    24 månader, Konto 9,95% årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    De räntefria alternativen är begränsade till 50 000kr

    Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.

Betalning i fysisk butik

Förutom de vanligaste bank och kreditkorten, Visa, Mastercard och American Express kan du förutom ovanstående alternativ från SVEA också delbetala med Resursbank.
Resursbank erbjuder räntefria konsumentkrediter upp till 100 000kr. Krediten läggs upp direkt i butiken och godkänns med mobilt Bank Id. Allting klart på fem minuter.

Följande alternativ finns för delbetalning:

 

Aviavgift

Uppläggningsavgift

Ränta

Köp nu - betala nästa månad

0kr

0kr

0%

3 månader

35kr

95kr

0%

12 månader

35kr

295kr

0%

24 månader

35kr

495kr

0%

36 månader

35kr

495kr

8,52%

84 månader

35kr

495kr

13,56%

 

Returrätt

Du har full returrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

Om du vill byta till en annan storlek, färg eller annan vara så följer du instruktionerna för retur och lägger sedan en ny order på de varor du vill ha istället.

Så här gör du för att returnera en vara.

Kontakta oss på order@scsstockholm.se och förklara vad du vill returnera, bifoga ordernummer och skriv gärna varför du vill returnera. Därefter skickar vi en förbetald fraktsedel som du skriver ut och tejpar fast på kartongen. Säg till om du inte har tillgång till skrivare så skickar vi den per post istället. 

Lämna sedan paketet hos närmsta DHL-ombud.

När det returnerade paketet har landat hos oss återbetalar vi dig summan för de returnerade varorna.

Vi tar normalt ut en returavgift på 100 kr som vi drar av på summan som returneras. Vid retur av cykel är returavgiften 1500kr och vid retur av övriga försändelser över 20 kg är avgiften 1000kr.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Cykelspecialisten i Sickla AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via scsstockholm.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

Cykelspecialisten i Sickla AB reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Cykelspecialisten i Sickla AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Cykelspecialisten i Sickla AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Cykelspecialisten i Sickla AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Cykelspecialisten i Sickla AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Cykelspecialisten i Sickla AB
Skeppsmäklargatan 33
120 69 STOCKHOLM

Telefon: 08-554 444 40

e-post: info@scsstockholm.se 

Vårt organisationsnummer är 556841-6548.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 10.00-18.00.

Testkör innan köp

Hos oss har du alltid möjlighet att testa olika modeller innan du bestämmer dig

Körklar cykel

Cykeln du köper hos oss är körklar och korrekt inställd efter dina mått.

Räntefri avbetalning

Med Klarna kan du välja att dela upp din betalning i upp till 24 månader.

2 års fri justering

På så vis får du mindre krångel och en cykel som håller längre.

© 2018 SPECIALIZED CONCEPT STORE STHLM
Klarna

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0 kr
Till kassan